2012-10-15

Det där med att det är kvinnligt att diskutera kläder och smink.

Läste det här inlägget hos Lady Dahmer...

För mig är det inte ett problem. Jag lägger inte märke till det. Men jag har å andra sidan en förmåga att förtränga allt som är trist eller idiotiskt. Så det är inte säkert att jag lägger på minnet att folk pratar om sånt.

Är man bara två eller tre tjejer (Vilket jag oftast är då jag tycker det kan bli lätt rörigt om man träffas många och ska försöka prata med alla =) så dör ju samtalsämnen rätt snabbt om en av parterna uppenbart inte bryr sig i ämnet. Kommer smink på tal så kontrar jag med att jag nästan aldrig sminkar mig. Faktum är att jag packade ner det lilla smink jag har när jag flyttade för ett år sen och jag har inte saknat det direkt...

När ämnet kläder kommer upp berättar jag att jag köper mina jeans på tradera eller secondhand och att jag beställer mina tshirts från usa. Ibland har jag nåt roligt motiv på tröjan som kan diskuteras.

Skor ja... Jag använder enbart converse. Och jag kan erkänna att jag faktiskt kan fastna och prata om converse om den jag pratar med också gillar dem. Men andra skor är rätt trist...

Överlag. Utseende. Njä. Jag kan prata om naturlig hårvård om nån är intresserad (Jag har inte använt schampo på fem år. Jag tvättar oftast med bara vatten) Men ja. samtalen om utseende dör rätt snabbt ut när det är nån som uppenbarligen inte är särskilt översvallande entusiastisk. =)

Kan tillägga att ja. Jag är gay. Men jag är inte butch för det. Eller femme. Jag är jag. Mellantinget som har långt hår och vägrar klänning. Jag kokar gärna kalops eller kopplar elen till lampor. =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar